وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

عجیب‌ترین فتوای وهابیت صادر شد

واژه القاعده یاد آور مفاهیم بیشماری است که اصلی ترین آن افراط گرایی است و مخاطبان اولیه آن نیز زنان هستند. زنان در طول دهه ها حاکمیت افراط گرایانه در کشورهای اسلامی انواع محدودیتها را تجربه کرده اند. اکنون نیز نوبت زنان عراق است تا با اینگونه احکام القاعده ای مواجه شوند. 


به گزارش شیعه آنلاین، جدیدترین احکام القاعده‌ای که بیشتر به یک شوخی می ماند به تهدید جدیدی برای زنان در کشوری مانند عراق تبدیل شده است. حکم ممنوع بودن خرید برای زنان که با گذشت سالها شکل قابل قبولتری یافته این بار بر روی مسائل جنسیتی دست گذاشته و به هر نماد مذکر تعلق گرفته است.


روزنامه "دیلی تلگراف" چاپ لندن در شماره هفته گذشته خود نوشت: خرید خیار برای زنان عراقی ممنوع شده است. این حکم توسط یک مفتی وابسته به القاعده صادر شده و زنان را از خریدن خیار منع کرده و استدلال وی نیز مردانه بودن آن است!


صدور چنین فتواهایی از جانب برخی مفتی های افراطی پیش از این نیز دیده شده است. در یکی از مواردی که خبرگزاری رویترز به آن پرداخته نیروهای شبکه القاعده بزهای ماده را به دلیل مؤنث بودن به قتل می رسانده اند. برای جلوگیری از این اقدام حکم مفتی بر این قرار گرفته که برای این حیوانات نوعی پوشش تهیه شود تا از پیش آمدن چنین حالتی جلوگیری بنماید.


در آوریل سال 2007 خبرنگار آسوشیتد پرس گزارش داد شبکه القاعده در شهر بعقوبه عراق قرار گرفتن جعبه ها و ظروف حاوی گوجه فرنگی را در کنار ظروف خیار ممنوع کرده و میوه فروشان ملزم شده اند چنین دستوری را اجرا نمایند.


این گزارشها نشانگر اوج افراط گرایی و اجبار برای نشان دادن آن در شئونات زندگی از سوی وابستگان به شبکه القاعده است. خبرهای چنین اقداماتی که امروز با نام شبکه القاعده در رسانه های غربی منتشر شده و به اسلام منتسب می شود به روایتهایی مضحک در مورد القاعده تبدیل شده است، با این حال نوک پیکان تمام چنین تبلیغاتی مسلمانان هستند که در بیشتر کشورهای غربی با نام تروریست و خشونت طلب از آنان یاد می شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن 1388/06/10 ساعت 00:26 http://nava.vorna.ir

سلام
موفق باشی دوست عزیز
به امید دیدار...
:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد