وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

نگرانی سازمان ملل از کشتار شیعیان در یمن

سازمان ملل نسبت به ادامه کشتار شیعیان در یمن هشدار داده و گفته است وضعیت منطقه شیعه نشین صعده بسیار بحرانی است و دولت آن کشور عملا یک هفته است که ارتباط این منطقه با جهان خارج را قطع کرده است.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایرنا، دولت آمریکا هم که تاکنون به اعزام نیروهای ویژه برای سرکوب شیعیان در یمن متهم بود اکنون می گوید که القاعده در یمن بسیار فعال شده است. بخشی از حملات علیه شیعیان با کمک القاعده انجام می گیرد.


آژانس پناهندگان سازمان ملل و کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان(UNHCR) در گزارشی که روز جمعه در نیویورک و ژنو منتشر کردند , وضعیت در شهر سعدا واقع در شمال یمن را بسیار بحرانی توصیف کردند.


در این گزارش گفته شده که درگیری ها همچنان ادامه دارد و شهر به مدت یک هفته است که عملا از جهان خارج جدا شده است.


آنتونیو گوترز، رییس کمیساریای عالی ملل متحد تقاضا کرده است تا مسیری را به منظور ورود کمک های انسان دوستانه به شمال یمن برای پناهندگان باز کنند و اجازه دهند تا غیر نظامیان مکان های درگیری را ترک نمایند و همچنین امدادرسانان قادر باشند تا نیازهای هزاران جمعیت آواره را در آن بخش از کشور برآورده نمایند.


سازمان ملل تصریح کرد، ساکنان و یا کسانی که در شهر صعده آواره هستند قادر به ترک شهر نمی باشند و وضعیت در آنجا کاملا اضطراری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد