وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

فروش کتب وهابی در تهران و ممنوعیت ورود کتب شیعی به شیخ‌نشین‌ها

مدیر بنیاد معارف اسلامی اظهار داشت: سخیف‌ترین کتاب‌های وهابیت علیه تشیع در نمایشگاه کتاب تهران به فروش می‌رسد، در حالی که کتاب‌های ما اجازه نمایش در نمایشگاه‌های عربی را ندارند و این محدودیت نتیجه رایزنی ضعیف است.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد مهری، از محققان و ناشران حوزوی و مدیر بنیاد معارف اسلامی درباره ممنوعیت عرضه کتب عالمان شیعی در نمایشگاه‌‌های کتاب در کشورهای عربی گفت: موضوع ممنوعیت ارائه کتب شیعیان در کشورهای عربی اتفاق تازه‌ای نیست، بلکه در گذشته نیز اتفاق افتاده و این ممنوعیت شامل اکثر کتب شیعه می‌شود و کتاب‌های خاصی را در بر نمی‌گیرد.


وی افزود: حدود 20 سال است که در نمایشگاه‌های کتاب کشورهای عربی شرکت می‌کنم، در آنجا صاحب غرفه هستم و به پخش کتب اعتقادی شیعه می‌پردازم، اما 2 تا 3 سال است که مشکلات ما بیشتر شده است و دلیل آن را عدم توجه و رایزنی در بخش فرهنگی و تحرک کم مسئولان متخصص در این امر می‌دانم.


مترجم کتاب "آنگاه هدایت شدم" با اشاره به آخرین سفر خود به قطر اظهار داشت: دو سال پیش 8 ناشر بودیم که برای شرکت در نمایشگاه بی‌ المللی کتاب قطر راهی این کشور شدیم. در این سفر از طریق دریا حدود 100 کارتن کتاب به قطر فرستاده و خود از طریق آسمان به آن کشور سفر کردیم. قرار شد کتاب‌ها بعد از رسیدن به قطر و انجام مراحل گمرکی به دست ما برسد، اما متوجه شدیم کتاب‌های ما به علت رواج تفکر شیعی توسط بازرسان قطری توقیف شده و رایزنی ما با سفارت ایران در قطر به نتیجه‌ای نرسید و ما 8 ناشر بدون دریافت کتاب‌ها و با ضرر و زیان فراوان به ایران بازگشتیم.


وی ادامه داد: بعد از بازگشت به ایران و برای بازپس‌گیری کتاب‌ها به مقامات مربوطه از جمله وزارت ارشاد مراجعه کردیم و حتی نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته و تقاضای رسیدگی کردیم، اما این نامه‌ها موثر واقع نشد و بعد از یک سال و با دوندگی و رایزنی فراوان که خودمان با قطری‌ها انجام دادیم، توانستیم کتاب‌ها را پس بگیریم و از 2 سال پیش تا به حال با وجود فرستادن دعوتنامه در نمایشگاه‌های آنها شرکت نمی‌کنیم.


مهری همچنین اظهار داشت: آن سال به همراه کتاب‌های ما کتاب‌های شیعیان لبنان هم توقیف شد، اما این اقدام قطری‌ها بلافاصله با واکنش مقامات لبنانی و سفیرشان روبرو شد و کتاب‌ها را آزاد کردند. در حالی که ناشران ایرانی به علت عدم حمایت مسئولان مربوطه قبل از یک سال نتوانستند کتاب‌ها را پس بگیرند.


مدیر بنیاد معارف اسلامی اظهار داشت: متاسفانه این‌ها گوشه‌ای از مشکلات ماست که به علت ضعف دستگاه فرهنگی و رایزنی‌های موثر و یا هر علت دیگر با آن‌ها روبرو هستیم و هیچکس پاسخگوی اینگونه مشکلات نیست و شاهد آن هستیم به علت عدم رایزنی صحیح مسئولان ایرانی کشور کوچکی مثل قطر به خودشان اجازه توهین و جسارت به ایرانی‌ها را می‌دهند.


این محقق و ناشر حوزه تصریح کرد: برای اینکه مکتب شیعه را به دنیا معرفی کنیم، حاضریم تمام این جسارت‌ها و اذیت‌ها را تحمل کنیم، اما از مسئولان فرهنگی انتظار داریم به وظایف قانونی خود عمل کنند، زیرا اگر روند فعلی ادامه پیدا کند، آسیب فراوانی به فرهنگ و تفکر شیعی وارد می‌شود.


وی در آخر با ابراز تاسف نسبت به بی‌اعتنایی مسئولین در مورد ترویج وهابیت در کشور خاطرنشان کرد: یکی از دردهایی که در سینه ماست، این است که سخیف‌ترین و بدترین کتاب‌ها علیه مذهب تشیع در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط سعودی‌ها با تیراژ بالا و قیمت مناسب به فروش می‌رسد و مسئولان ما هیچ واکنشی نسبت به این هجمه فرهنگی نشان نمی‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد