وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

مردم مبلغان وهابیت را شناسایی و به مراجع معرفی کنند

قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان گفت: در راستای جلوگیری از فعالیت وهابیون مردم در صورت شناسایی مبلغان اندیشه‌ها و افکار این گروه آنها را به مراجع ذی‌ربط معرفی کنند.
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس ،محمد مریدی در  بندرعباس با بیان اینکه خطر وهابیت برای تمام مذاهب اسلامی به یک اندازه است، بیان کرد: بهترین و موثرترین راه در مبارزه با گروه‌های مذهبی وارداتی توسعه و گسترش آموزه‌های دینی است.

وی ضمن انتقاد از فعالیت فرقه‌های بهائیت و وهابیت در برخی از نقاط هرمزگان افزود: در فرقه‌ها و گروه‌های این چنینی، از نظر عقلانی و منطقی ضعف‌ها و مسائل زیادی وجود دارد که در صورت رساندن دقیق و شفاف این ضعف به گوش مردم و مسلمانان آنها می‌توانند بهترین قضاوت را در مورد آنها به عمل آورند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان ادامه داد: روشنگری در بین جوامع اهل تسنن و شیعه در مورد رفتار، اندیشه‌ها و عقاید خطرناک وهابیت می‌تواند دامنه ناامنی‌ها را برای فعالان و مبلغان این گروه تا حد چشمگیری بالا ببرد.

مریدی گسترش و در دستور کار قرار دادن کار فرهنگی را نقطه مقابل تبلیغ وهابیت دانست و یادآورشد: وهابیت در مناطق فعالیتی خود هر چند برای تمام اقشار برنامه‌هایی دارد، ولی توجه ویژه خود را معطوف سنین پایه و نونهالان کرده است.

وی اظهار داشت: گروه‌ها و فرقه‌هایی همانند وهابیت برنامه‌ها و اهداف فعالیتی خود را تا 10 سال آینده به دور از موازی‌کاری‌ها و دوباره‌کاری‌ها مدون و اجرایی می‌کنند.

مریدی همچنین ضمن اظهار نارضایتی از فعالیت‌های موازی و چندباره کاری‌ برخی از دستگاه‌های فرهنگی ادامه داد: تمام دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط با امور مذهبی و تبلیغی باید گردهم جمع شوند و با تبیین و تدوین دقیق عملکرد و اهداف حرکتی خود علاوه بر جلوگیری از صرف هزینه‌ها و زمان نتیجه مطلوب فعالیت‌ها و عملکرد خود را ببینند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان در ادامه با بیان اینکه در برخی از مناطق دانش‌آموزان و کودکان در آموزه‌های دینی و احکام ضعیف هستند، اضافه کرد: باید ضعف‌های آموزش در این زمینه در حد امکان اصلاح شود.

مریدی در پایان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری گسترده و تامین کردن نیازهای مختلف جوامع هدف فعالیت وهابیت به عنوان یک حربه از سال‌های گذشته تا کنون در دستور کار سردمداران این فرقه قرار دارد، تاکید کرد: باید دستگاه‌های مختلف با بهره‌گیری از برنامه‌های مناسب هر قشر به ویژه جامعه کودکان و نوجوانان آنها را به سوی خود جذب کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد