وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

سفارش گوگل اسلامی از سوی فرقه‌های وهابیت

گوگل اسلامی در بسیاری از جستجوهای خود سایت‌های را پیدا می‌کند که معمولاً توسط وهابی‌ها اداره می‌شود.
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، سایت گوگل اسلامی یک موتور جستجوی سفارشی شده گوگل است.

قابلیت سفارشی سازی جستجوی گوگل چند سالی است که در اختیار کاربران قرار گرفته که به خودی خود ارزش ندارد، بلکه همه توانایی و ارزش آن در انتخاب و گزینش سایت‌های هدف جستجوست و اینجاست که جهت‌گیری گردانندگان در نتایج به دست آمده بسیار اثرگذار می‌شود.

سایت گوگل اسلامی، تمایلات شدیدی به مجموعه چند سایت islamway.com - islam2all.com islamweb.net - islam-guide.com - al-islam.com - islammessage.com و islamqa.com دارد.

این چند سایت از بارزترین سایت‌های دعوت به اسلام ولی با گرایش شدید به وهابیت هستند و مبارزه با تفکر شیعه از مهمترین برنامه‌های آنهاست.

بنا بر این گزارش، چنین رویکردی در موتور جستجوی این سایت نیز در نظر گرفته شده است؛ برای نمونه، با جستجوی کلمه شیعه بیشتر نتایج ـ دقیقا جز یک نتیجه در‌ سه صفحه نخست ـ به مطالبی در رد شیعه بر سایت‌های تند وهابی و یا گروه‌های اینترنتی آنها باز می‌‌شود.

البته در این بین، گاه نتایجی در برخی سایت‌های شیعه یا بی طرف هم یافت می‌شود، ولی تعداد آنها بسیار ناچیز است و گویا تنها برای خالی نبودن عریضه در نظر گرفته شده‌اند و برای همین، معرفی و تبلیغ برای چنین سایتی که هدف آن تعریف خاصی از اسلام و ارایه دیدگاهی ضد شیعه است، چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

این گزارش می‌افزاید: اما موتور جستجوی کتاب لینک نیز بر پایه بررسی‌ها، تنها موتور جستجوی واقعی کتاب‌های حوزه مطالعات اسلامی برای دانلود و یا مطالعه است. این سایت لینک دانلود و یا مطالعه کتابی را که در آن جستجو می‌شود، در اختیار می‌گذارد و هرچند خود سایت تنها ادعای جستجوی کتابهای حوزه مطالعات اسلامی را دارد، در بسیاری از زمینه‌های دیگر هم به راحتی می‌توان کتاب مورد نظر را پیدا نمود، به گونه‌ای که از دیوان حافظ و شاهنامه تا کتاب‌های جامعه شناسی و روانشناسی قابلیت جستجو دارد.

به هر حال، اکنون یکی از مهمترین مشکلاتی که در حوزه علوم انسانی و مطالعات اسلامی پیش روست، کمبود منابع به روز و نیز دشواری در دسترسی به منابع موجود برای دانش‌پژوهان حوزه و یا دانشگاه است، در حالی که با آشنایی و معرفی این قبیل سایت‌ها، دسترسی به بیشتر کتاب‌ها در این رشته‌ها بسیار آسان می‌شود.

اما مشکل اینجاست که استفاده علمی از اینترنت در این حوزه‌ها به خاطر ناآشنایی در اندازه بسیار کمی انجام می‌گیرد، در حالی که هر دانش‌پژوهی می‌تواند با رفتن به این سایت و نوشتن نام کتاب مورد نظر مانند تفسیر المیزان و یا تاریخ طبری و یا حتی شاهنامه لینک دانلود و یا مطالعه آن را دریافت کرده و به راحتی با این روش کتاب مورد نظر خود را به دست آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد