وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

پرداخت نقدی زکات فطریه حرام است!

 اساس جدیدترین فتوای صادر شده توسط افراطگرایان و وهابیون الجزایر، پرداخت زکات فطریه به صورت نقدی حرام اعلام شده است. 


به گزارش شیعه آنلاین، این فتوا در حالی صادر شد که تنها چند روز پیش وزارت اوقاف اسلامی الجزایر زکات فطریه هر شهروند الجزایری را برای یک سال 80 دینار الجزایری اعلام کرده بود.


 


در فتوای جدید شیوخ وهابی الجزایر آمده که پرداخت فطریه تنها به صورت عدس، آرد و غیره جایز و حلال است و در صورت پرداخت نقدی حرام می‌شود.


 


شهروندان این کشور پس از صادر شدن این فتوا تعجب خود را اعلام کرده و گفتند: پرداخت نقدی با اینکه گران تر از پرداخت مواد غذایی مانند عدس، آرد و غیره می‌شود، اما هزار برابر آسان‌تر است.


                                                    


هر کلیو عدس در الجزایر صد دینار و آرد صدو بیست دینار است در حالیکه زکات نقدی حداقل پانصد دینار خواهد شد.


 


در همین راستا روزنامه لوریون چاپ الجزایر نوشت: شهروندان معتقدند هدف از صدور چنین فتوایی تشویش اذهان عمومی در پرداخت فطریه است.


 


از سوی دیگر شیخ جلیل أبوإسحاق از چهره های دینی سرشناس و غیروهابی الجزایر گفت: سلف صالح و گذشتگان از جمله علی بن أبی طالب، براء بن عازب، جابر بن سمرة، جریر بن عمر، عدی بن حاتم، مغیرة بن شعبه و دیگر صحابه نیز به جای زکات فطریه مبلغ آن را پرداخت می کردند.


 


شایان ذکر است این اولین باری نیست که شیوخ و چهره های دینی وهابیت در الجزایر و دیگر کشورهای اسلامی چنین فتواهای تعجب برانگیزی از خود صادر می‌کنند که بی‌شک موجب بد شدن چهره دین در جهان می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد