وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وهابییون شیعیان را به مسجد راه ندادند

مذاکرات فشرده‌ای طی دو روز گذشته میان شیعیان شهر "الخبر" در جنوب عربستان سعودی با مسئولان مساجد اهل سنت انجام شده تا شیعیان بتوانند در این مساجد در کنار اهل سنت نماز بخوانند، اما این درخواست از سوی وهابییون رد شد. 


به گزارش شیعه آنلاین، این مذاکرات فشرده در حالی میان شیعیان شهر "الخبر" با مسئولان مساجد اهل سنت این شهر انجام شد که تمامی مساجد این شیعیان طی سه ماه اخیر توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی پلمپ شده است. در همین حال مساجد اهل سنت این شهر نیز شاهد حضور تعداد بسیار کمی از نمازگزار است.


 


طی این مذاکرات، شیعیان شهر الخبر که اکثریت آنان از شیعیان اسماعیلی (هفت امامی) هستند، از اهل سنت خواستند که فقط در طول ماه مبارک رمضان به آنان اجازه داده شود تا برای نماز خواندن به مساجدشان بروند اما با این درخواست آنان مخالفت شد.


 


در همین حال حجةالإسلام سید محمدباقر الناصر، امام جماعت یکی از مساجد شیعیان این شهر، در خطبه آخرین نماز جمعه ماه شعبان، غافل از تبعیض طایفه‌ای و مذهبی وهابییون علیه شیعیان و رد درخواست آنان از وهابییون، اعلام کرده بود که شیعیان در طول ماه مبارک رمضان خواهند توانست در مسجد، در کنار اهل سنت نماز جماعت بخوانند.


 


گفتنی است طی یک سال گذشته بیش از پنج مسجد شیعیان در شهر الخبر توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عربستان سعودی پلمپ شده و ائمه جماعات آن بازداشت شده‌اند. مسئولان امنیتی و اطلاعاتی شهر الخبر، همچنین مانع از ساخت مسجد جدیدی توسط شیعیان این شهر شدند. آنان با ادعای اینکه این مسجد در منطقه صنعتی قرار دارد، ساخت آن را در این منطقه غیرقانونی عنوان کردند. نیروهای امنیتی دولت وهابی عربستان همچنین بارها به قطع عمدی برق مساجد شیعی دست زده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد