وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

اولین مشاور مسلمان اوباما تعیین شد

خانم "دالیا مجاهد" که یک پژوهشگر مسلمان مصری تبار است، به عنوان اولین زن مسلمان به تیم مشاوران "باراک اوباما" رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا پیوست تا یکی از مشاوران وی در امور ادیان باشد. 


به گزارش شیعه آنلاین، بدین ترتیب "دالیا مجاهد" که مدیریت مؤسسه پژوهش‌های اسلامی جالوپ را بر عهده دارد، اولین محجبه‌ای است که به تیم 25 نفری مشاوران "باراک اوباما" می‌پیوندد. او قرار است به رئیس جمهور آمریکا در برخورد و تعامل با مسلمانان و کشورهای اسلامی مشاوره دهد تا وی بتواند به صورت بهتری با اینگونه مسائل برخورد کند. 

(برای مشاهده ی کامل متن بر روی ادامه ی مطالب کلیک کنید)

خانم "دالیا مجاهد" که یک پژوهشگر مسلمان مصری تبار است، به عنوان اولین زن مسلمان به تیم مشاوران "باراک اوباما" رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا پیوست تا یکی از مشاوران وی در امور ادیان باشد. 


به گزارش شیعه آنلاین، بدین ترتیب "دالیا مجاهد" که مدیریت مؤسسه پژوهش‌های اسلامی جالوپ را بر عهده دارد، اولین محجبه‌ای است که به تیم 25 نفری مشاوران "باراک اوباما" می‌پیوندد. او قرار است به رئیس جمهور آمریکا در برخورد و تعامل با مسلمانان و کشورهای اسلامی مشاوره دهد تا وی بتواند به صورت بهتری با اینگونه مسائل برخورد کند.


وظیفه دیگر "دالیا مجاهد" ترمیم چهره خراب شده اسلام و مسلمانان نزد مقامات آمریکایی است،‌ زیرا این چهره در سال‌های اخیر و به ویژه پس از حادثه 11 سپتامبر به شدت خدشه دار شده است.


خانم "مجاهد" در این باره می‌گوید: من توانستم آقای "اوباما" را راضی کنم تا کارکنان دیگری را از اقلیت مسلمان در کاخ سفید استخدام کند تا با این کار موجب بهبود رابطه آمریکا با جهان اسلام شود. البته به نظر نمی‌رسد که آنان برای پست‌های حساس و کلیدی انتخاب شوند، اما بدون شک بودن آنان در بهبود روابط بی‌تأثیر نخواهد بود.


                                          


وی در ادامه افزود: به دلیل اینکه من تنها مسلمان در تیم مشاوران آقای رئیس جمهور هستم، کار دشواری در معرفی درست اسلام به او و تیمش دارم. من برای بهبود رابطه مسیحیت با اسلام نیز تلاش زیادی خواهم کرد.


"دالیا مجاهد" افزود: داشتن یا نداشتن حجاب، هیچ تأثیری در انتخاب من نزد "اوباما" نداشت. ورود من به کاخ سفید به خاطر محجبه بودنم نیست.


افراد بسیار دیگری ممکن بود به جای من تعیین شوند اما آقای "اوباما" و تیمش مرا برگزیدند. به نظر من علت این انتخاب فعالیت مورد قبولم در مؤسسه جالوپ بوده است. ما در این مؤسسه در مورد پژوهش‌هایی درباره تمام مسلمانان دنیا و تمام کشورهای اسلامی انجام می‌دهیم و آمار و ارقام و اطلاعات کافی و مورد نیاز را در اختیار داریم.


گفتنی است خانم "دالیا مجاهد" در گذشته کتابی تحت عنوان "یک مسلمان میلیارد به چه چیزی می‌اندیشد؟!" را نگاشته است. وی در این کتاب با تعداد زیادی از مسلمانان میلیارد گفتگو کرده و دیدگاه و نظرات آنان در مسائل مختلف را بیان کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد