وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

» حذف نام امام علی (ع) از تاریخ اسلام عربستان سعودی

 « یُرِیدُونَ أَنْ لیُطْفئِوُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ الله مُتّمُ نُورِهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ » ( سوره‌ صف، آیه‌ 8)

در یک اقدام جدید از سوی دولت و روحانیون عربستان سعودی، بخش گسترده‌ای از نقش حضور پر رنگ امام علی(ع) در تاریخ اسلام در کتب‌ تاریخی و مرجع عربستان، حذف شد.

بنا بر گزارش رسیده، این کار که از پانزده سال پیش آغاز شده بود، هم‌اکنون به مرحله‌ای رسیده است که حتی مستندات اهل‌تسنن درباره نقش مؤثر حضرت علی(ع) نیز حذف شده و هم‌اکنون نسل‌های جوان عربستان، حتی سایه‌ای از نام آن حضرت را نمی‌توانند در کتب مرجع یا تاریخی خود پیدا کنند.

این گزارش می‌‌افزاید، در کتاب‌ فروشی‌های عربستان، همه کتاب‌هایی که نامی از آن حضرت و نقش ماندگار ایشان در تاریخ اسلام است، جمع‌آوری شده است و احادیث جعلی جایگزین آن‌ها شده است.

"علی‌ ستیزی" روحانیون وهابی که از آغاز شکل‌گیری حکومت کنونی عربستان  آغاز شده بود، هم‌اکنون به تحریف واقعی رخدادهای تاریخی و حقایق انکارناپذیر رسیده است.

کتاب‌هایی هم‌چون تفسیر طبری نیز که به نقش مولای متقیان امام علی(ع) اشاره داشته‌اند، جمع‌آوری، و نسخه‌های جدیدی که نام آن حضرت در آن سانسور شده، جایگزین شده است.

هم‌چنین، این اقدام دولت عربستان، به کتابخانه‌های این کشور نیز تسری پیدا کرده است و ارسال کتاب از دیگر کشورهای عربی به این کشور با موضوع تاریخ اسلام، به شدت زیر نظر مأموران ممیزی عربستان است.

آن‌ها همچنین لو‌ح‌های فشرده در این زمینه را جمع‌آوری کرده و لوح‌های فشرده جدیدی که نقش امام علی (ع) در آن‌ها سانسور شده است، به بازار عرضه می‌کنند.

هم‌چنین دولت عربستان، برخی از سایت‌های شیعی را نیز با همکاری برخی شرکت‌های خارجی فیلتر می‌کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد