وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

ایت الله صافی : دانشگاه دخترها و پسرها از هم جدا شود


فارس: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به آسیب‌های ناشی از اختلاط دختر و پسر در محیط‌های دانشگاهی گفت: باید دانشگاه‌هایی مستقل برای دختران و پسران در سراسر کشور تاسیس شود.

آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان دانشگاه حضرت معصومه(س) با ایشان در سخنانی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت معصومه(س) گفت: امیدواریم که همه ما از برکات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهره‌مند شده و بتوانیم در راهی که آن بزرگواران برای ما مشخص کرده‌اند، گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله علم آموزی و فراگیری دانش در دین مبین اسلام اشاره کرد و بیان داشت: در دین مبین اسلام تاکید بسیار زیادی بر فراگیری علم و دانش و کسب دانایی و معرفت شده است.

این مرجع تقلید افزود: همچنین در دین مبین اسلام مسئله جهالت به شدت مورد نکوهش قرار گرفته است و جهالت از سوی همه انبیا و اوصیا نفی شده است.


وی با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم در خصوص اهمیت علم آموزی و رهایی از جهالت، به بررسی وضعیت دانشگاه‌های کشور پرداخت و ادامه داد: مسئله اختلاط دختر و پسر بارها مورد انتقاد قرار گرفته است و این مسئله اولیا دانشجویان را نیز نگران کرده است.

آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی با اشاره به تاسیس دانشگاه دخترانه حضرت معصومه(س) گفت: امیدواریم که شرایط در همه دانشگاه‌های کشور به گونه‌ای باشد که دیگر شاهد اختلاط دختر و پسر در محیط‌های دانشگاهی نباشیم.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از اختلاط دختر و پسر در محیط‌های دانشگاهی گفت: باید دانشگاه‌هایی مستقل برای دختران و پسران در سراسر کشور تاسیس شود و دانشجویان در این دانشگاه‌ها به راحتی بتوانند تحصیل کنند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: امیدواریم که در همه کشور بتوانیم دانشگاه‌هایی مخصوص بانوان داشته باشیم تا آنها بتوانند در این دانشگاه‌ها رشته‌های مورد نیاز زنان را فرا بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نیاز جامعه در زمینه راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی تاکید کرد: ارائه رشته‌های دانشگاهی به دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر باید به گونه‌ای باشد که نیاز جامعه را پاسخ دهد.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی ادامه داد:‌ ما شاهد هستیم در بسیاری از رشته‌های آموزش‌هایی به دختران داده می‌شود که نیازی به آن نیست و رشته‌های دانشگاهی باید با توجه به نیاز جامعه تدوین شود.

وی با اشاره به اهمیت رعایت مسائل دینی در دانشگاه‌های کشور گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در کشور اسلامی باید جلوه‌ای از دین اسلام را بتوانند ارائه دهند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: دانشگاه‌های کشور باید رشته‌هایی را آموزش دهند که علم خانه‌داری و تربیت فرزند را به دختران دانشجو ارائه دهد.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه حضرت معصومه(س) و اقدام این دانشگاه در پذیرش دانشجویان دختر گفت: تاسیس دانشگاه دخترانه حضرت معصومه(س) اقدامی شایسته و در خور توجه است.
این مرجع تقلید تاکید کرد: باید دانشگاه‌ حضرت معصومه(س) در سراسر کشور توسعه یافته و مسئولان نیز نسبت به حل مشکلات این دانشگاه توجه داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد