وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

درباره گروهک تروریستی جندالله


طبق گزارش «برایان راس» و «کریستوفر ایشام» در پایگاه اینترنتی «خانه شفاف سازی اطلاعات» که در پاکستان منتشر شده است، گروهک تروریستی موسوم به جندالله وابسته به «عبدالمالک ریگی» از سال 2005 میلادی مستقیما از سوی مقامات آمریکایی تشویق، هدایت و راهنمایی می شده تا یکسری حملات چریکی مرگ آسا در داخل ایران انجام دهد.


به گزارش شیعه آنلاین به نقل از کیهان، براساس این گزارش، مقامات آمریکایی می گویند روابط واشنگتن با جندالله طوری چیده شده است که نیاز به دستور رسمی رئیس جمهور و حکم کنگره دارد.


در همین رابطه، یک مقام ارشد دولتی آمریکا اذعان کرده است که گروههایی همچون جندالله، نقش کمکی برای آمریکا داشته اند و مناسب است که در این زمینه با چنین گروههایی معامله صورت گیرد.


برخی از مقامات اسبق سازمان جاسوسی سیا نیز با اشاره به چگونگی ارتباط آمریکا با گروهک تروریستی ریگی می گویند: چنین آرایشهایی یادآور چگونگی استفاده دولت آمریکا از ارتش های واسط است که توسط کشورهای دیگری از جمله عربستان سعودی و با هدف بی ثبات سازی دولت نیکاراگوئه در دهه 80 حمایت مالی می شدند.


عبدالحمید ریگی برادر سرکرده این گروهک تروریستی نیز چندی پیش در جمع ریش سفیدان قبایل بلوچ تصریح کرده بود که برادرش مجری سیاستهای آمریکا در منطقه است و طی چند نشستی که از سال 1385 به بعد با آمریکایی ها بخصوص در سفارت آمریکا در اسلام آباد داشته مقادیر زیادی دلار (در اولین نشست 100هزار دلار آمریکا) و تجهیزات ماهواره ای و مخابراتی از جمله موبایل های ماهواره ای دریافت و نقشه های عملیات علیه ایران را هماهنگ کرده است.


وی افزود: مالک از سال 2005 به بعد چندین نشست محرمانه با اف.بی.آی و ماموران سازمان سیا در کراچی و اسلام آباد برگزار کرده بود و در قبال دریافت مبالغ فراوانی دلار و پایگاه، قول آموزش 2 تا 3 هزار نفر برای عملیات تروریستی را به آنها داده بود.


چند ماه پیش نیز شبکه تلویزیونی «ای.بی.سی» آمریکا نیز طی گزارشی صریحا از کمک های گسترده آمریکا به این گروهک برای انجام عملیات های تروریستی در ایران پرده برداشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد