وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

کدام کشورها کمترین و بیشترین میزان تعطیلات رسمی را دارند؟


در بین کشورهای مختلف، سنگاپور با 11 روز تعطیلات رسمی کمترین میزان تعطیلات عمومی و ایران با 30 روز بیشترین تعطیلات در تقویم رسمی خود را در اختیار دارند.

 به نقل از ایرنا، در حالی که سنگاپور در رده بندی های مختلف جهانی از جمله تجارت، میزان درآمد و تولید ناحالص ملی همواره در رده های اول قرار دارد، اما این کشور در بین کشورهای مختلف جهان از کمترین میزان تعطیلات رسمی برخوردار است. 


در این گزارش همچنین خاطرنشان شده که ایران با 30 روز تعطیلی رسمی بیشترین میزان تعطیلات رسمی در جهان را دارد.


بنا به این گزارش، در بین 195 کشور جهان تنها 50 کشور در مقایسه با دیگر کشورها از تعطیلات کمتری برخوردارند که در بین آنها نیز کمترین میزان تعطیلات رسمی 17 روز است.


این گزارش در ادامه می افزاید: به طور مثال در منطقه آسیا ژاپن 17 روز، هنگ کنگ 18 روز و جمهوری خلق چین 22 روز تعطیلی رسمی دارند.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمود 1389/01/14 ساعت 12:26

باسلام وخسته نباشید مشکل اینجاست که علاوه برتعطیلات زیاد به دلیل اینکه ماپنج شنبه وجمعه تعطیل هستیم وسایر کشورهای دنیاکه دارای تجارت جهانی میباشندشنبه ویکشنبه مافقط سه روز میتوانیم با دنیا تجارت داشته باشیم که این برای اقتصاد کشورمان اصلا خوب نیست،کاش میشد اقلا بجای روزهای پنج شنبه که اکثرشرکتها،کارخانها وموسسات که در ایران تعطیل هستند شنبه را تعطیل میکردند می شد چهار روز با دنیا تجارت داشته باشیم واگر مسئولین میپذیرفتندکه بجای پنج شنبه وجمعه ،شنبه ویکشنبه را تعطیل رسمی آخرهفته همچون سایر کشورهای تجاری دنیا اعلام وبقیه تعطیلات را حذف میکردند نه تنهامیتوانستیم با دنیا پنج روز تجارت موفق داشته باشیم ومیزان تعطیلات کم میشد بلکه کشور هم به رشداقتصادی قابل توجهی دسترسی پیدا میکرد به امید آن روز.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد