وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

ترفند تازه سرقت تلفن همراه

جام جم آنلاین: مرد سابقه‌داری که با سفر به 5 شهرستان به بهانه خرید خودرو و گوشی تلفن همراه اقدام به سرقت از مردم می‌کرد، در آخرین اقدام خود در شهرستان ورامین شناسایی و دستگیر شد.


سرهنگ قاسم‌آبادی، فرمانده انتظامی ورامین با اشاره به این پرونده به خبرنگار ما گفت: اوایل مهرماه امسال مرد مغازه‌داری به مرکز پلیس ورامین مراجعه و از مرد سارقی شکایت کرد.

شاکی در اظهاراتش به پلیس گفت: در حال ارائه خدمات به مشتریانم بودم که مردی به بهانه خرید گوشی تلفن همراه وارد مغازه‌ام شد و پس از مشاهده گوشی‌های داخل ویترین مغازه، 2 نمونه آن را انتخاب کرد و از من خواست اجازه دهم آنها را به همسرش که داخل خودروی پارک شده حوالی مغازه نشسته است، نشان دهد. آنقدر اصرار کرد که پذیرفتم، اما پس از دقایقی که از مرد مشتری خبری نشد، سراغ وی رفتم و متوجه شدم اثری از او نیست و گوشی‌ها به سرقت رفته است.

سرهنگ قاسم‌آبادی افزود: با اطلاعاتی که شاکی در اختیار ماموران قرار داد، چهره‌نگاری از سارق فراری صورت گرفت و جستجو برای یافتن وی ادامه یافت تا این که ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند سرقت‌های مشابهی در قرچک و خیرآباد ورامین هم اتفاق افتاده است و تصاویر رایانه‌ای از دزد فراری با هم مطابقت دارد. با مشخص شدن این موضوع، پاتوق‌های احتمالی وی زیر نظر گرفته شد تا این‌که مخفیگاه سارق فراری هفته گذشته در روستای گلعباس ورامین شناسایی و متهم دستگیر شد. با انتقال این متهم به نام مجید (30 ساله)‌ به اداره آگاهی ورامین، وی مورد بازجویی قرار گرفت و راز سرقت‌های متعدد را فاش کرد.
مجید متهم به سرقت در اظهاراتش به پلیس گفت: به خاطر اعتیاد به مواد مخدر و تامین هزینه آن، از مردم سرقت می‌کردم. 6 ماه قبل، نخستین سرقتم را در شهرستان بهشهر مرتکب شدم و از چند مغازه، تعدادی گوشی تلفن همراه به سرقت بردم.

پس از آن، از ترس این که دستگیر نشوم در شهرستان‌های اسلامشهر، قرچک، ورامین و شهر تهران به سرقت‌هایم ادامه دادم. به این ترتیب به‌عنوان مشتری وارد مغازه‌های فروش تلفن همراه می‌شدم و پس از مشاهده نمونه‌های گوشی تلفن همراه، با جلب اعتماد مغازه‌داران، به بهانه این که همسرم در خودرو نشسته و کسالت دارد و نمی‌تواند برای مشاهده گوشی تلفن همراه به مغازه بیاید، از مغازه‌داران گوشی‌ها را تحویل می‌گرفتم و پس از چند دقیقه فرار می‌کردم.

بنا بر این گزارش، بازپرس مسعودی، رئیس شعبه یکم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ورامین با دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر مرد سارق بدون پوشاندن چهره در روزنامه، از مردم خواست چنانچه از وی شکایت دارند به پلیس آگاهی ورامین یا شعبه یکم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ورامین مراجعه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد