وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

به اتش کشیدن 25 شیعه یمنی در زندانهای عربستان سعودی !

 نفر از آنها را در منطقه "خمیس مشیط " در سطل‌های زباله انداخته و پس از ریختن سوخت بر روی آنها به آتش کشیده شدند مدارک این جنایت توسط سازمان‌های مدافع حقوق بشر به صورت مستند موجود است.
به گزارش شیعه نیوز به نقل از شبکه خبری العالم "سیف علی الوشلی" ریاض را به مشارکت مستقیم در درگیری‌های ارتش یمن علیه جنبش شیعی حوثی‌ها متهم کرد و افزود: اطلاعاتی قطعی موجود است که نشان ‌می‌دهند ارتش یمن و ارتش عربستان سعودی از پایگاه‌های مشترکی در مناطق مجاور جبل الدخان در منطقه نجران علیه حوثی‌ها فعالیت می‌کنند.

وی دخالت و همکاری عربستان سعودی با ارتش صنعا برای سرکوب جنبش حوثی‌ها را نقض حاکمیت و کرامت یمن دانست و افزود: حوثی‌ها با ایستادگی در برابر نیروهای یمنی و عربستانی ، با آنان درگیر شدند و زیان‌های سنگینی به ارتش یمن و عربستان سعودی در منطقه وارد کردند به طوری که نیروهای مرزی سعودی از حوثی‌ها درخواست کردند از هدف قرار دادن مناطق عربستانی دست بردارند و تعهد کردند که از تکرار همکاری با ارتش یمن دست بکشند.

 
الوشلی با بیان اینکه پیش از این نیز جنگنده‌های عربستان سعودی در بمباران مناطق صعده مشارکت ‌داشته‌اند، تصریح کرد: این حقائق آشکارا میزان دخالت و دشمنی عربستان (با شیعیان یمن) و مشارکت ارتش ریاض در درگیری‌های صعده را نشان می‌دهد.

 
وی با اشاره به وجود یگان‌های ویژه ارتش عربستانی که در حملات به منطقه صعده ارتش یمن را همراهی می‌کنند، اظهار داشت: این اقدام به منزله تجاوزی آشکار، نقض حاکمیت و تجاوز ضد ملت و سرزمین یمن به شمار می‌رود.
 
این سیاستمدار کهنه کار یمنی همدستی ریاض با صنعا را در راستای نسل کشی مردم صعده دانست و افزود: هم اینک هزاران تن از مردم یمن که به خاطر سختی اوضاع معیشتی و اقتصادی در این کشور در پی یافتن لقمه نانی وارد خاک عربستان شده بود؛ در زندان‌های ریاض به سر می‌برند.
 الوشلی با بیان اینکه حقوق زندانیان یمنی در سلول‌‌های عربستان نقض می‌شود؛‌ از به آتش کشیده شدن 25 نفر از زندانیان یمنی در عربستان سعودی پرده برداشت و افزود: سال گذشته 25 نفر از آنها را در منطقه "خمیس مشیط " در سطل‌های زباله انداخته و پس از ریختن سوخت بر روی آنها به آتش کشیده شدند مدارک این جنایت توسط سازمان‌های مدافع حقوق بشر به صورت مستند موجود است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد