وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

سخنرانی یک روحانی برای شیطان پرست‌ها

حجت الاسلام محمد حسن راستگو، در مصاحبه با روزنامه ی همشهری، عرف را فرهنگی عجین و آمیخته با جامعه می داند.

وی در خصوص تعامل با هنجارهای موجود در جامعه، به شکلی که ضدیت با دین را تعدیل کرده و از بین ببرد، با اشاره به تجارب خود برای تغییر مفاهیم و هنجارهای موجود در فرهنگ فعلی جامعه ی ایران، می گوید: یک بار برای اجرای برنامه به شیراز رفته بودم. یکی از نماینده های کلیمی ها گفت بیا برای بچه ها برنامه اجرا کن. خندیدم و گفتم: میدانی من مسلمانم. گفت: بله می دانم.گفتم خب من اگه بیایم و برنامه اجرا کنم روی تخته اول مینویسم بسم الله الرحمن الرحیم. نمی نویسم ابن و اخ و روح القدس. گفت: خب بنویس. بچه های ما که همین جوری برنامه های شما را نگاه میکنند حالا بیا برای خودمان اجرا کن. رفتم به یکی از مدارس ارامنه ی دخترانه ی تهران. خیلی خوششان آمد. یک جدول بازی دادم که در آن کلمات لوقا، مریم، قرآن و احمد وجود داشت. از شهدای ارامنه در جنگ تحمیلی هم حرف زدم. بعد از برنامه توی دفتر نشسته بودم تا استراحت کنم، دو تا از دانش آموزان آمدند و رد شدند و داشتند با هم حرف می زدند. حواسشان هم نبود که من می شنوم. گفتند: به خدا همین آخوند مسلمان از کشیش ما بهتر صحبت می کند. قرار نبود من آنها را مسلمان کنم. ولی این خودش خیلی کار است که ذهنیت آنها نسبت به بعضی از مفاهیم دین با این اجرا تغییر کند.حتی اجرای برنامه و سخنرانی در جمع شیطان پرستان هم داشته ام .اتفاقا خیلی هم استقبال کردند.سوالاتی پرسیدند و من جواب دادم. و چون در مورد خدایشان (شیطان!) هم بود ، استقبال کردند.خیلی ساده و صمیمی با آنها برخورد کردم و همین باعث شد که خیلی خوششان بیاید و اصلا کسی هم اعتراضی نداشت، حتی وقتی جلسه تمام شد و من بیرون آمدم آنها تا مدتی دور من جمع بودند و سوالاتشان را مطرح می کردند.

وی معتقد است که می توانیم هنجارها را با قدرت و دقت فرهنگی جلو ببریم که مخاطبان وقتی بارتاب هایش را ببیند، تحت تاثیر قراربگیرند، اما باید مرتب بازخوردها را حساب کنیم.


راستگو در مورد آموزش قرآن به کودکان، با اشاره به محدود بودن سایت هایی که در ایران برای کودک و نوجوان مسائل دینی و عقیدتی را مطرح می‌کنند، می‌افزاید: حدود 2 هزار قصه ی ناگفتنی در قرآن کریم داریم. چه قصه هایی که در قرآن مستقیم و کامل روایت شده، چه قصه هایی که خدا فقط اسم برده و توضیحی در مورد آن نداده است، مثل قوم صبا. هر کدام از آیات می توانند یک قصه باشند . اگر آیات اینها را هم در نظر بگیریم می شود 100 هزار قصه از قرآن نوشت.


حجت الاسلام راستگو که تا چندی پیش در شبکه های 2 و قرآن اجرای برنامه های دینی و قرآنی را برای کودکان و نوجوانان با زبانی ساده و صمیمی، ‌به عهده داشته است، تصریح می کند: در جهان پیشرفته قصه های انجیل و تورات را برای بچه ها به زبانی زیبا و نقاشی می‌سازند و وارد می کنند، یکی از خدمات اجتماعی کشیشان این است که نفوذ خودشان را بین بچه ها و نسل آینده زیاد کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد