وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

اقدام انگلیس در بازرسی از مسلمانان نژاد پرستانه است


پلیس انگلیس طی چند روز اخیر بارها خانه‌های تعدادی از مسلمانان این کشور بازرسی کرده که این مسئله باعث نگرانی سازمان‌های حقوق بشر در این کشور شده است.

شبکه العالم در گزارشی به بررسی انتقادات سازمان‌های حمایت از حقوق بشر در مخالفت با اقدامات نژاد پرستانه دولت انگلیس در بازرسی از مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم پرداخت.

در این گزارش ارون کوندنی از فعالین حقوق بشر با انتقاد از اقدام پلیس انگلیس در بازرسی از مساجد، این اقدام را محکوم کرد و تاکید کرد: موسسات متعددی در کشور همکاری با دولت را در اجرای این طرح ممنوع کرده‌اند.

از سوی دیگر انس التکریتی سخنگوی ابتکار اسلامی انگلیس دراین باره گفت: این مسئله بسیار خطرناک است.

وی تصریح کرد: در پی این طرح تعداد زیادی از مسلمانان از رفتن به مساجد محروم شده‌اند و حق ندارند کتاب‌ها و مجلات اسلامی که درباره گسترش اسلام یا درباره مسائل سیاسی است، خریداری کنند.

همچنین حافظ الکرمی رئیس انجمن فلسطین در انگلیس با تاکید بر اینکه اقدام دولت انگلیس در بازرسی از مسلمانان خلاف قانون است، تصریح کرد: در این برنامه باید تجدید نظر شود.

العالم در انتهای این گزارش با تاکید بر اینکه موسسات حقوق بشر بازرسی از مسلمانان را محکوم کرده و آنرا اقدامی خلاف حقوق اساسی شهروندان مسلمان دانست‌اند، تصریح کرد: این بازرسی‌ها با هدف تفتیش عقاید است به خاطر دین و اعتقادی که مسلمانان دارند.

پلیس انگلیس طی روزهای اخیر، چند بار خانه‌های تعدادی از مسلمانان این کشور را در منطقه استافوردشایر بصورت سرزده مورد بازرسی قرار داده است. مقامات پلیس این هجوم های سرزده را در راستای اجرای قانون به اصطلاح ضدتروریسم انجام داده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد