وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

وبلاگی برا ی حقیقت

وبلاگ بچه های یک کلاس

استفاده از مایو اسلامی در نروژ آزاد شد

مقامات شهر "اسلو" پایتخت نروژ اعلام کردند از این پس زنان مسلمان می توانند هنگام شنا در استخر از مایوهای اسلامی استفاده کنند.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از اسلام آنلاین، مقامات شهر اسلو پایتخت نروژ به زنان مسلمان این شهر اجازه دادند هنگام شنا در استخر از مایو اسلامی(بورکینی) استفاده کنند.

جان زندر از مقامات شهر اسلو در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: بسیاری از زنان مسلمان با توجه به عقاید مذهبی خود تمایل دارند هنگام شنا تمامی اعضای بدنشان پوشیده باشد و ترجیح می دهند به جای مایوهای رایج، از مایو اسلامی استفاده کنند.

وی افزود: ما این مساله را حق طبیعی شهروندان مسلمان اسلو می دانیم که بتوانند به راحتی از ورزش ها و تفریحات گوناگو ن استفاده کنند.

این مقام شهر اسلو با بی اعتنایی نسبت به برخی ادعاها مبنی بر غیر بهداشتی بودن مایو های اسلامی گفت: این مایو ها همانند مایوهای معمولی بوده و تنها فرقشان با مایوهای معمولی آنست که تمامی بدن را می پوشانند.

این تصمیم در حالی صورت پذیرفت که چندی پیش مقامات فرانسوی از حضور زنان با مایوها اسلامی در استخر ممانعت کرده و استفاده از اینگونه مایوها را غیر بهداشتی اعلام کردند.

یادآور می شود از جمعیت 5/4 میلیون نفری نروز حدود 150 هزار نفر را مسلمانان تشکیل می دهند.

تلاش BBC برای گسترش بی‌بندوباری بانوان افغانستان

تلاش BBC برای گسترش بی‌بندوباری بانوان افغانستان
بی‌بی‌سی» با پوشش زنان بدحجاب و بی‌حجاب در افغانستان به عنوان نسل دوم این کشور، تلاش می‌کند، مردم افغانستان را از آنچه آیین‌های ملی و اسلامی آنان در قرن‌ها برای آنان حفظ کرده است، دور سازد.
این روزها، انگلیسی‌ها به بهانه انتخابات افغانستان، همه گونه دخالت در افغانستان را برای خود مجاز می‌شمارند.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از تابناک، دستگاه تبلیغاتی بریتانیای کبیر که یکی از مهمترین رسانه‌های فارس و پشتو در افغانستان است، با پوشش گسترده چند ماهه اخیر در فضای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی افغانستان، می‌کوشد با فرهنگ‌سازی‌های مورد نظر انگلیس و ‌آمریکا، این مقاصد را به پیش ببرد.
یکی از زمینه‌ها برای انحراف جامعه اسلامی افغانستان، دور کردن آنان از آیین‌های ملی و اسلامی این کشور است.

بنا بر این گزارش، «بی‌بی‌سی» با پوشش زنان بدحجاب و بی‌حجاب در افغانستان به عنوان نسل دوم این کشور، تلاش می‌کند، مردم افغانستان را از آنچه آیین‌های ملی و اسلامی آنان در قرن‌ها برای آنان حفظ کرده است، دور سازد. همچنین اختلاط زن و مرد و دختر و پسر، استفاده بی‌رویه از لوازم آرایش و دیگر ابتذالات اخلاقی و فرهنگی، از برنامه‌های تلویزیون «بی.‌بی.‌سی» است.
در این راستا، آنان حتی مردم افغانستان را به نگهدارری سگ و گربه تشویق می‌کنند.
 
این گزارش می‌افزاید: بنگاه خبرپراکنی «بی.‌بی.‌سی»، تلاش می‌کند با نفوذ در درون قشرهای جوان به ویژه دختران و پسران دانشجو، آنان را نسلی بنامد که دمکراسی از نوع غربی را آرزو دارند؛ نمایش زنان بدحجاب و یا بی‌حجاب در این راستا، صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، از افغانستان خبر می‌رسد، سفارت آمریکا در پنج سال گذشته، مبالغ کلانی برای استقرار آرایشگاه‌های زنانه، آموزش برخی از بانوان افغانی مهاجر به اروپا و آمریکا برای اجرای شو و ابتذالات فرهنگی در این کشور هزینه کرده است، به گونه‌ای که این آرایشگاه‌ها که در آنجا لوازم آرایشی مجانی و مجلات و فیلم‌های مستهجن پخش می‌شود، از بسیاری از کارهای عمرانی متعهد شده غرب، بیشتر بوده است.

در این زمینه، همچنین برخی از سربازان نیروهای ناتو نیز به پخش مواد مخدر پیشرفته مانند کوکائین و مجلات و فیلم‌های مبتذل نیز اقدام می‌کنند. این تلاش‌ها، حتی در برخی از روستاهای افغانستان نیز به کار گرفته شده و این در حالی است که کشت مواد مخدر در افغانستان پس از حضور نیروهای ناتو، همچنان رو به افزایش است و هم‌اکنون مافیای اسلحه و مواد مخدر نیز در جنوب این کشور، به یمن همین اشغال نظامی افزایش یافته است.

گفتنی است، آمریکا، انگلیس و هم‌پیمانان آنان در تلاشند، افغانستان را به سمتی بکشانند که بتواند یکی از جاپاهای مؤثر این کشور در آسیای میانه به شمار رفته، از آن به عنوان کانون نظارت بر ایران، روسیه، چین و هند بهره ببرد.

فیلترینگ سایتهای مستهجن در عراق

روزنامه «المشرق» به نقل از یک منبع آگاه در وزارت مخابرات عراق نوشت که فیلترکردن این سایت‌ها به دستور دولت عراق صورت می‌گیرد.
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایلنا، وزارت مخابرات عراق فیلتر کردن سایت‌های اینترنتی مبتذل و طرفدار تروریسم را آغاز کرد.

روزنامه «المشرق» به نقل از یک منبع آگاه در وزارت مخابرات عراق نوشت که فیلترکردن این سایت‌ها به دستور دولت عراق صورت می‌گیرد.

این روزنامه افزود: «فیلترکردن این سایت‌ها شامل وزارتخانه‌ها، اداره‌های دولتی، مشترکان و بهره‌برداران از اینترنت در همه عراق خواهد بود.»

این روزنامه به نقل از این منبع آگاه نوشت: «در این زمینه از تجربه‌های کشورهای دیگری از جمله عربستان و امارات استفاده می‌شود.»

جواز استفاده زن از آلت مصنوعى

ابن قیّم جوزى مى گوید: اگر زنى شوهر نداشت و شهوت بر وى غلبه کرد بعضى از فقیهان ما گفته اند مى تواند از آلت مصنوعى استفاده نماید.

این فتوا را با فتواهاى فقهاى شیعه مقایسه کنید که فرموده اند استفاده از چنین وسایلى حرام و گناه است.

آیا این است اسلام ناب ابن تیمیّه ها و...

حکم کسى که با تمام بدنش داخل فرج و عورت زن شود

خدا کند بیگانگان و افراد غیر آگاه از فقه و حقوق اسلامى اینگونه فتواها را نخوانند.

أحمد بن محمّد صاوى از فقیهان گروه و فرقه مالکى فتوا مى دهد: اگر شخصى با تمام بدنش داخل عورت زنى بشود نزد ما نصى بر حکم ووظیفه او نیست، ولى جناب شافعى گفته است: اگر اوّل با آلتش داخل شود بر هر دو غسل واجب است و گر نه واجب نیست.

گفته اند: عقل خوب چیزى است

آیا مطلب فوق امکان وقوعى دارد؟ آیا این سخنان جز از افراد مغرض صادر مى شود؟

و از آن بدتر تراوشات فکرى اسلام شناس سنّت پیشه دیگر است که گفته است: اگر مردى آلتش را در آلت مرد دیگرى داخل نماید بر هر دو نفر غسل واجب مى شود.


 

همجنس بازى با مملوک

ابن سهل أبیوردى در فتوایش گفته است: اگر کسى با مملوک خودش یعنى جوان و مردى که خریده است لواط کند حدّ شرعى بر وى جارى نمى شود ولى اگر با مملوک دیگرى باشد حدّ جارى مى شود.

بدون شکّ لواط یا هم جنس بازى از اعمال بسیار زشت و از محرّمات شرعى و مورد تنفر خدا و رسول است، و نمى دانیم افتراق و جدایى بین مملوک خود و غیر با چه مبنا و دلیلى صادر شده است.

مرد بزرگسال با خوردن شیر مَحرَم مى شود!!!!!

مى دانیم که در قوانین حقوقى اسلام راههایى براى پیوند محرمیّت بین زن ومرد وجود دارد که از آن جمله شیر دادن زن به فرزند غیر خودش با شرایط خاصّ آن است، که در کتب فقهى مطالب فراوانى در باره آن آمده است.

امّا توجّه به یک نکته در این موضوع حائز اهمّیّت است و آن شیر خواره بودن طفل است، یعنى باید نوزادى باشد که شیر غذاى اصلى وى باشد و به دفعات هم انجام شود (با شرایط و اوصافى که در کتب فقهى فریقین بیان شده است).

بنا بر این اگر شیر خوردن در دوران طفولیّت نباشد وسیله محرمیّت نخواهد شد.

امّا با داستانى که در اینجا مى خوانید و صد در صد مخالف و متضادّ با مبانى فقهى دو گروه از مسلمانان یعنى تشیّع و تسنّن است چه باید کرد؟

پس از نزول آیه چهارم و پنجم سوره أحزاب که در آن خداوند پسر خوانده را همانند فرزند واقعى ندانسته و فرمان مى دهد که آنان را فرزندان پدران خودشان بدانید و باید حریم شرعى را رعایت کنید، مسلم و أبو داود ونسائى و ابن ماجه ودارمى وبیهقى ومالک وأحمد و طبرانى ودیگران از عائشه نقل کرده اند که گفت: زنى بنام سهله دختر سهل خدمت پیامبر(ص) آمد وگفت: اى رسول خدا(ص) سالم فرزند خوانده أبو حذیفه است که در خانه ما است، و من با سر برهنه و بدون پوشش در برابرش ظاهر مى شوم، احساس مى کنم ابو حذیفه اینگونه دوست ندارد و ناراحت مى شود، چکار کنم؟

رسول خدا(ص) فرمود: ازپستانت به او شیر بده تا مشکل حل شود، عرض کرد: او مردى بزرگ وداراى ریش ومحاسن است چگونه او را شیر دهم؟ پیامبر لبخندى زد وفرمود: مى دانم او خرد سال نیست بلکه مردى بزرگ و داراى ریش و محاسن است، او را شیر بده با تو محرم شود و آنچه در ذهن أبو حذیفه است پاک مى شود.

سهله از خدمت پیامبر رفت و باز هم خدمت آن حضرت آمد وگفت: او را شیر دادم و خیال أبو خذیفه را راحت کردم.

فتواى فقهى بر اساس این حدیث

ابن حزم و داود ظاهرى تحت عنوان «مذهب عائشه» مى گویند: اگر مردى بزرگسال از پستان زنى شیر بنوشد حکم طفلى را

خواهد داشت که از پستانش شیر نوشیده است.

بنا بر این همانگونه که آن طفل محرم آن زن است مرد بزرگسال هم محرم مى شود.

تأیید شافعى وفتواى او

شافعى نیز این حدیث را پذیرفته است زیرا وى پس از نقل آن و طرح سؤالاتى پیرامون آن مى گوید: بنا بر نقل أمّ السلمه این فرمایش رسول خدا(ص) مخصوص همان یک نفر یعنى سالم مولى أبو حذیفه خواهد بود، چون شیر دادنى که موجب محرمیّت مى شود در باره طفل شیر خواره است که لاأقل باید پنج نوبت و بدون فاصله از پستان زنى شیر بنوشد و افراد بزرگتر از این قاعده خارج هستند.کتاب الأمّ: 5/30.

نقد این حدیث وفتواهاى پس از آن

از مطالب گذشته دو مطلب وسخن متضاد استفاده مى شود:

1 ـ شرط محرم شدن، شیر نوشیدن طفل از زنى غیر از مادر خودش است که لااقل باید پنج نوبت پشت سر هم و بدون فاصله و خوردن شیر یا چیز دیگرى در بین دفعات شیر خوارى باشد.

2 ـ مرد بزرگسال نیز باشیر خوردن محرم مى شود.

آیا عقل و عرف مى تواند سخن دوّم را به عنوان دستور وحکم شرع تلقّى نموده و به آن عمل نماید؟

آیا وجود اینگونه روایات و داستانهاموجب سر در گمى دوستان و طعنه زدن بیگانگان نمى شود؟

و آیا شما که مدّعى ترویج اسلام ناب هستید تا کنون این فتواها و احادیث را خوانده اید؟

بیش از 70 فرقه شیطان‌پرستی در کشور فعال هستند

چندی پیش یک گروه تحقیقاتی نسبت به گسترش شیطان‌پرستی در جامعه هشدار و خبر داده بود که اکنون بیش از 70 فرقه شیطان‌پرستی در کشور فعال هستند.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از جهان، شیطان پرستی اکنون در حال انتقال نمادها به جامعه است و بزودی به انتقال ایدئولوژی نیز خواهد پرداخت. شیطان پرستی دارای یک جهان بینی بوده و شیطان پرستان برای اثبات حقانیت خود شواهد زیادی دارند و در مواردی می توانند افراد 6 تا 60سال را با خود همراه کنند.

بر پایه این گزارش، شیطان پرستان اکنون در دانشگاه ها و بین دانشجویان رخنه کرده و به اجرای برنامه ها از جمله کنسرت در دانشگاه می پردازند.

شیطان پرستان، شیطان را به عنوان قدرت غالب در جهان می دانند و اگر کسی می خواهد در جهان خوب زندگی کند باید با شیطان باشد به طوریکه معتقدند راه خدا از طریق ارتباط با شیطان می گذرد!

اما نکته جالب توجه در این میان اینست که آنها از طریق تهیه فیلم و موسیقی، شیطان پرستی را ترویج می دهند و اکنون این موسیقی در میان تعدادی از جوانان دست به دست می شود. 

(برای مشاهده ی کامل متن بر روی ادامه ی مطالب کلیک کنید)

ادامه مطلب ...

نگران نفوذ وهابیت در میان مردم قرقیز هستیم

رئیس اداره روحانیت استان اوش قرقیزستان گفت: برخی از ائمه جماعات مساجد جنوب این کشور به گرویدن مردم و جوانان به فرقه وهابیت کمک می‌کنند که این امر نگران کننده است.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، برخی از خطیبان مساجد به دلیل نداشتن دانش اسلامی لازم و کافی و عدم شناخت شرایط کشور و محیط پیرامونی، توانایی و ظرفیت هدایت جامعه مسلمانان را ندارند.


این مطلب را سویون حاجی  رئیس اداره روحانیت استان اوش قرقیزستان در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد و افزود: بیشتر مردم مسلمان در مناطق جنوبی این کشور به ناچار پشت سر این دسته از ائمه جماعات نماز می‌خوانند، اما آن ها به محض مواجه شدن با افراد مذهبی برخوردار از هنر سخنوری، به آنها گرایش پیدا می کنند.


این مقام مذهبی قرقیزستان هشدار داد که سطح پایین دانش اسلامی و جهان‌بینی محدود برخی از مسئولین مساجد و حوزه های اسلامی، پیامدهای ناگواری برای فضای مذهبی این کشور به بار خواهد آورد.


سویون حاجی، گرایش مسلمانان و بویژه جوانان کشورش به فرقه ها و جریانات افراطی و تندرو نظیر حزب التحریر و وهابیت را نگران کننده خواند.


وی همچنین از این مسئله اظهار تاسف کرد که تقویت جایگاه گروه های افراطی که در سایه وجود فضا و فرهنگ تساهل و تسامح مردم این کشور صورت گرفته می تواند با تقویت گروه‌های افراطی، این فضای مثبت را تهدید و تحت تاثیر منفی خود قرار دهد.